وبلاگ بنیاد برومند

بنیاد عبدالرحمن برومند

تجمع در مقابل دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن در اعتراض به وضعیت سعید عابدینی کشیش زندانی در ایران

IMG_5391پنجشنبه۱۳ ژوئن ۲۰۱۳ همزمان با سایر کشورها، تجمع اعتراضی در مقابل دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن در اعتراض به زندانی بودن سعید عابدینی کشیش ایرانی-آمریکایی برگزار شد. این تجمع به درخواست نغمه، همسر کشیش عابدینی، و از سوی ائتلاف حمایت از مسیحیان آمریکا برای دفاع از آزادی مذهبی و حقوق بشر برگزار شد. بیشتر شرکت کنندگان شهروندان آمریکایی بودند. چند تن از شهروندان ایرانی و همچنین بنیاد برومند نیز در این تجمع حضور داشتند. شرکت کنندگان خواستار آزادی سعید عابدینی بودند و اقدام حکومت ایران در نادیده گرفتن آزادی های مذهبی و نقض حقوق بشر را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تجمع همچنین برای آزادی سعید عابدینی و سایر زندانیان عقیدتی و سیاسی  دعا کردند. در پایان مراسم شرکت کنندگان شاخه های رزی را که تقدیم به سعید کرده بودند در مقابل دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن بر روی زمین قرار دادند.

IMG_5372سعید عابدینی که یک نوکیش مسیحی است و علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت آمریکایی نیز دارد مهرماه گذشته در جریان سفری که «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران داشت، بدون اعلام اتهام علیه خود بازداشت شد.در این مدت اخباری حاکی از ضرب و شتم او در زندان منتشر شده است. سعید عابدینی طی نامه ای به همسرش نغمه از داخل زندان به شکنجه خود و شرایط سخت خود در ایام بازداشت اشاره کرده است. درخواست‌های بین‌المللی برای آزادی سعید عابدینی، ازجمله توسط وزارت خارجه آمریکا، تاکنون نتیجه‌ای نداده است.سعید عابدینی ۳۴ ساله و دارای دو فرزند است. او اتهام تبلیغ مسیحیت در ایران را رد کرده و گفته است که تنها برای راه‌اندازی یک یتیم‌خانه به ایران سفر کرده است. وکیل مدافع سعید عابدینی، هشتم بهمن ماه خبر داد که موکلش به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است.او هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین در تهران زندانی است.

« تیفانی برنز » وکیل آمریکایی سعید عابدینی، که در تجمع مقابل دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا حضور داشت به تشریح آخرین وضعیت پرونده سعید عابدینی پرداخت. او به وضعیت پزشکی و بیماری عابدینی اشاره کرد و گفت که پزشکان معالج سعید خواستار معالجه وی خارج از زندان شده اند اما علی رغم این درخواست به او این اجازه داده نشده است.

IMG_5379

IMG_5397

IMG_5378

IMG_5410

برچسب‌ها: , , , , , , , , ,

نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید